Artemiya

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


جاوا اسكریپت

تعبیر خواب آنلاین


هک 55 هزار اکانت توییتر" و توصیه‌های امنیتی




هفته‎ی پیش اعلام شد که 55 هزار از اکانت‌های توییتر هک و اطلاعات آن‌ها در اینترنت منتشر شده است؛ اگرچه توییتر می‌گوید اطلاعات در بسیاری موارد تکراری یا مربوط به اسپمرهاست.
به گزارش سیتنا، هفتم ماه مه اعلام شد که یک هکر هزاران اکانت توییتر را هک و اطلاعات آن‌ها شامل شناسه‎ی کاربری و رمز عبور را در اینترنت منتشر کرده است. توییتر اما می‌گوید که بیش‌تر اکانت‌های هک شده اسپم بوده‌اند و بسیاری از اکانت‌ها نیز بارها در لیست تکرار شده‌اند.
گردانندگان سایت ایر دمون (Air Demon) که اخبار هک در شبکه را پوشش می‌دهد، اعلام کردند که نفوذ با این درجه از گستردگی زنگ خطری برای دیگر کاربران توییتر نیز است. وب‌سایت توییتر که شبکه‌اجتماعی مخصوص مینی‌مال‌نویسی و اشتراک‌گذاری لینک است 140 میلیون کاربر فعال دارد.
میزان بزرگی حجم اطلاعات منتشره به هکر اجازه داده که اطلاعات را بر پستبین (Pastebin) منتشر کند. پستبین نوعی اپلیکیشن وب است که به کاربران اجازه انتشار متن یا عکس برای رویت عموم خصوصاَ متون شامل کد را می‌دهد.
در این راستا دویچه وله گزارش داد که "رابرت ویکز" نماینده توییتر به سی ان ان گفت: «این اطلاعات ارزشی ندارد. تا کنون متوجه شده‌ایم اکانت‌ها و پس‌وردهایی که در پستبین گذاشته شده‌اند بیش از 20 هزار بار تکرار دارند و بسیاری اسپم هستند که پیش از این به حال تعلیق در آمده بودند. بسیاری نیز رمز عبور و شناسه کاربری با یکدیگر مطابقت ندارند.»
این توضیحات را روز گذشته توییتر از طریق اکانت‌های خود در این وب‌سایت (@twittercomms) و (@twitterco) نیز اعلام کرده بود.
توییتر می‌گوید همچنان به انجام اقدامات احتیاطی ادامه می‌دهد. در همین حال نیز به اکانت‌هایی که احتمال هک آن‌ها می‌رود اطلاع می‌دهد که رمز عبور خود را تغییر دهند.
به گزارش CITNA.IR ، توییتر پیش از این به علت هک وب‌سایت در سال 2009 مورد انتقاد قرار گرفته بود. در این‌باره کمیسیون مبادلات فدرال نهایتاَ در مارس 2011 قراردادی را با توییتر نهایی کرد. دستورالعمل‌ها و قراردادهای این کمیسیون در صورت نهایی شدن حکم قانون را دارد که هر بار تعددی از آن جریمه نقدی به همراه دارد.
توییتر دو ماه پیش نیز نسخه وب نرم‌افزار توییت‌دک (Tweetdeck) را به علت خطایی که به تعدادی از کابران اجازه می‌داد تا به اکانت کاربران دیگر دسترسی داشته باشند تعطیل کرد. توییتر اعلام کرد که خطا یک روز پس از آن رفع شد.
پیشنهادهایی برای ارتقای امنیت فعالیت در توییتر
به گزارش سیتنا، در صورتی که احتمال می‌دهید در حمله‎ی هکری اخیر یا در هر حالتی هک شده باشید می‌توانید به پیشنهاد وب‌سایت توییتر قدم‌های زیر را بردارید:
Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is

700x394 en 51KB

.


۱- رمز عبور خود را تغییر دهید: به بخش password tab رفته و رمز عبور خود را تغییر داده و رمز عبور دشوارتری را برای خود انتخاب کنید.
رمز عبور دشوار، رمز عبوری‌ست که در آن از حروف کوچک و بزرگ، عدد و فاصله هم‌زمان استفاده شده باشد. همچنین سعی کنید از رمز عبوری جدید که در جای دیگر مثلاَ برای ایمیل خود استفاده نمی‌کنید بهره برید.

۲- ارتباطات ناشناس را حذف کنید: پس از ورود با رمز عبور جدید به توییتر به بخش Aplication Tab در قسمت Account Setting بروید و هر دسترسی دیگری را که نمی‌شناسید با کلیک بر Revoke Access حذف کنید.
۳- در اپلیکیشن‌های مطمئن‌ دیگری که حضور دارید، نظیر اپلیکیشن توییتر بر آی‌فون، یک بار خارج شده و با رمز عبور جدید وارد شوید.
۴- گام‌های عملی‌ای را برای ارتقای امنیت خود در توییتر بردارید:
- به لینک‌های مشکوک در توییتر (که معمولاَ توسط اسپمرها پخش می‌شوند) وارد نشوید
- از https به جای hhtp استفاده کنید
Your Setting---Always use HTTPS

- همواره پیش از تایپ رمز عبور و شناسه کاربری خود اطمینان حاصل کنید که در سایت اصلی توییتر هستید چون گاه هکرها از طراحی یکسان برای سایت‌هایی که در حقیقت دزد اکانت شما هستند استفاده می‌کنند. هنگام ورود باید در این دو آدرس باشید:
- https://twitter.com/
- https://twitter.com/login

- رمزعبور خود را به فرد دیگری ندهید، خصوصاَ به کمپانی‌ها یا افرادی که در اینترنت قول فالوئر بیش‌تر می‌دهند.
- فریب ایمیل‌هایی را که ظاهراَ از سوی توییتر ارسال شده و در آن‌ها از کاربر خواسته شده تا رمز عبور خود را به توییتر ایمیل کند، نخورید. توییتر هیچ‌گاه چنین اقدامی نکرده و نخواهد کرد.
- اطمینان حاصل کنید که آنتی‌ویروس‌های کامپیتور شما به روز هستند.

نويسنده: Amir تاريخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کامپیوترتان چه مقدار برق مصرف می کند؟

با توجه به تغییر قیمت برق شاید برا شما هم دانستن اینکه کامپیوترتان در طول روز چند تومان برق مصرف می کند، اهمیت داشته باشد. پس این راهنمای ساده را از دست ندهید.
مرحله اول: در اولین قدم باید میزان برق مصرفی کامپیوترتان را به کیلووات محاسبه کنید. اینکه هارد، سی پی یو، کارت گرافیک یا مانیتورتان چه میزان برق مصرف می کنند. کار چندان سختی نیست. برنامه رایگان
Joulemeter این کار را برای تان راحت کرده. تنها کافی است آن را نصب کنید، تا به سرعت میزان مصرف قطعات مختلف کامپیوتر یا لپ تاپ تان را در اختیارتان بگذارد. البته در صورت عدم استفاده از این برنامه هم، چنین محاسبه ای چندان کار مشکلی نخواهد بود. زیرا امروزه بر روی جعبه و یا پشت هر محصولی میزان مصرف آن به وات (W) درج شده است.
مرحله دوم: حال باید قیمت برق در منطقه تان را بیابید. این قیمت معمولا به صورت مبلغی برای هر واحد مصرف و یا مبلغ به ازای هر کیلووات ساعت کارکرد، اعلام می شود. به گمانم با نگاهی به قبض برق دوره گذشته تان، به راحتی می توانید مبلغ پایه برق در منطقه تان را پیدا کنید.
البته این قیمت های اعلام شده توسط وزارت نیرو هم ممکن است کمک تان کند:
پله اول از
۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت با قیمت ۲۷۰ریال، پله دوم از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت با قیمت ۳۲۰ریال، پله سوم از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت با قیمت ۷۲۰ریال، پله چهارم از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت با قیمت ۱۳۰۰ریال، پله پنجم از ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلووات ساعت با قیمت ۱۵۰۰ریال، پله ششم از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت با قیمت ۱۹۰۰ریال و پله هفتم که مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت است، با قیمت ۲۱۰۰ریال محاسبه می.شود.
حال شما میزان مصرف کامپیوتر و قیمت هر واحد برق را دارید. تنها کافی است آنها را تبدیل و در هم ضرب کنید تا مقدار تقریبی خوراک روزانه و ماهانه کامپیوترتان را محاسبه کنید. البته یادتان باشد که هزینه برق مودم، روتر ، هارد اکسترنال و ابزارهای این چنینی را به حساب نیاورده ایم.
محاسبه هزینه تامین برق یک کامپیوتر
بگذارید با یک مثال شیوه محاسبه مصرف برق را روشن تر توضیح بدهیم. فرض کنید که یک مانیتور 50
W دارید. این بدین معنی است که مصرف آن ۵۰ وات در ساعت و یا به شکل درست تر ۵۰/۱۰۰۰ یعنی ۰.۰۵ کیلووات در هر ساعت است. حال اگر قیمت برق را همان حداقل ۲۷۰ریال برای هر کیلووات در نظر بگیریم و این مانیتور ۸ ساعت در روز روشن باشد، تقریبا در هر روز باید ۱۰۸ریال (۸x۲۷۰x۰.۰۵) برای هزینه برق آن کنار بگذاریم، تا آمادگی لازم برای فیش سر ماه را داشته باشیم.
خب، حالا شما هم دست به کار شوید و با اطلاعات به دست آمده از
Joulemeter حساب کنید که هر روز چند تومان باید برای شرکت برق کنار بگذارید! و البته اگر روش های بهتر و دقیق تری هم برای محاسبه قیمت برق مصرفی سراغ دارید آن را در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید.

نويسنده: Amir تاريخ: پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چگونه دو كامپيوتر را با كابل usb يكديگر متصل كنيم؟

آيا مي دانيد كه مي توان 2 كامپيوتر را با يك كابل USBــ USB ساده به يكديگر متصل كرد؟
اگر دوكامپيوتر در خانه يا محل كار خود داريد كه براي استفاده اشتراكي از فايلهاي موجوددر هر كدام مي خواهيد آن دو را به يكديگر وصل كنيد. اين روش يكي از سريعترين روشهايموجود است.
براي اتصال دو كامپيوتر استفاده از يك هاب يا روتر هميشه كارمعقولي نيست. بلكه استفاده از يك كابل USBــ USB بسيار كاربردي و عملي تر است. بااين روش حتي مي توانيد اتصال اينترنتي را بين دو كامپيوتر به اشتراك بگذاريد.
در اين آموزش كوتاه براي شما نحوه اتصال دو كامپيوتر با يك كابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده مي شود.
1
ــ يك كابل USBــ USB بخريد.
اولين مرحلهبراي اتصال دو كامپيوتر از طريق USB پيدا كردن كابل USBــ USB است در اين مرحلهبايد بسيار دقت كنيد. شما به نوعي كابل احتياج داريد كه اصطلاحاً به آن Bridge ياكابل شبكه USB مي گويند. اين بدان معناست كه در اين كابل قابليت اتصال دو كامپيوتروجود دارد.
در اين كابلها يك مدار الكتريكي واسط وجود دارد و دو سر كابلداراي سوكت نوع A است. شما مي توانيد كابلي بخريد كه چيپ Bridge آن USB1.1 با سرعت 12 Mb بر ثانيه يا USB2.0 با سرعت 480 Mb بر ثانيه باشد البته توصيه ما USB2.0 است. چون سرعت آن به مراتب بيشتر است. به خاطر داشته باشيد شبكه هاي اترنت داراياستاندارد 100 Mb بر ثانيه هستند.
2
ــ نصب
بعد از اينكهكابل را بدست آورديد مي توانيد آن را متصل كنيد. اولين كاري كه بايد بكنيد نصب نرمافزار يا درايور كابل است.
بيشتر كابل ها 2 مود را پشتيباني مي كنند:
1
ــ link mode: در اين حالت مي توانيد به آزادي فايل ها را بين دو كامپيوتركپي كنيد.
2
ــ network mode: در اين حالت فقط كپي كردن فايل نيست كه ميتوانيد انجام دهيد، بلكه مي توانيد فولدرها، پرينترها و ارتباط اينترنتي را هم بهطور اشتراكي استفاده كنيد.
3
ــ شروع به استفاده از اتصال خود كنيد.
اگر از كابل خود در حالت لينك (link mode) استفاده كنيد. به سادگي بهبرنامه اي كه همراه نرم افزار كابل است دست پيدا مي كنيد و مي توانيد فايل هاي خودرا انتقال دهيد.
اگر از كابل خود در حالت شبكه (network mode) استفاده ميكنيد. بايد كارهاي زير را انجام دهيد.
ــ وارد قسمت network connection شويد.آدپترهاي شبكه كه متصل هستند را مي بينيد.
ــ اكنون بر روي آدپتري كهكامپيوتر شما را به اينترنت متصل مي كند راست كليك كنيد.
گزينه properties را انتخاب كنيد. در برگه Advanced براي گزينه Allow other network users to connect through this computers Internet connection. يك علامت تيك قرار دهيد.
ــبعد از اينكه اين كارها را انجام داديد كامپيوتر خود را restart كنيد. اكنونكامپيوتر ديگر هم مي تواند به اينترنت متصل شود.
شايد استفاده از هاب برايدو كامپيوتر كار مطمئن تري به نظر برسد ولي بايد پول بيشتري هم خرج كنيد به هر حالتصميم با شماست.

نويسنده: Amir تاريخ: پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

GOD mode در ویندوز 7

با تغییر نام یک فولدر جدید در ویندوز سون (7) و افزودن یک پسوند خاص به انتهای متن آن می توانید درست در همان نقطه هر کاری که می خواهید با سیستم بکنید.از تغییر شکل موس گرفته تا ایجاد پارتیشن جدید در هارد درایو.
این ترفند همچنین در وینددوز ویستا هم در نگارش 32 بیتی کار می کند و در برخی نگارش های 64 بیتی آن ایجاد مشکل می کند.برای ورود به حالت فوق مدیر در ویندوز 7 یک فولدر جدید در هر کجای سیستم خواستید بسازید و نام آن را به مقدار زیر تغییر دهید :
 

 

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C**
 

اینکه این پسوند چطور کار می کند مشخص نیست . گفته می شود که این اسم پیچیده ، شناسه گروه فوق مدیر باشد.به هر حال ترفند جالبی است که در سایت CNET آمده است که در صورتی که این فولدر را در سیستم جستجو کنید تمام فایلهای تنظیمات ویندوز چنین پسوندی دارند. گویا این پسوند ها همانند کلید در پشتی (Backdoor) برای مایکروسافت عمل می کنند و به کمک این فولدرها می تواند کنترل سیستم ها را در بدترین شرایط نیز به دست بگیرد.

نويسنده: Amir تاريخ: شنبه 21 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

۱۴ نکته جالب درمورد اینترنت که تابحال نشنیده‌اید!

 گاهی بد نیست که با زبان اعداد، مروری بر اینترنت داشته باشیم، پدیده‌ای که سخت وابسته‌اش هستیم:
۱- اینترنت چقدر بزرگ است؟!
گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت ۵ میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معالدل ۵ میلیارد گیگابایت یا ۵ تریلیون مگابایت است. از انجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا ۱۰ ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را ۵ ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مفز یک میلیون انسان است.
بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی ۲۱۲ DVD یا ۴۰ دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD یا ۲۰۰ میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!
۲-میزان دسترسی به اینترنت:
۲۶٫۶ درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است. در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه ۶۰ درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، ۳۲ درصد، در خاورمیانه ۲۹ درصد، در آسیا ۲۰ درصد و در آفریقا ۸ درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.
۳- ایمیل: هر روز ۲۴۷ میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته ۸۱ درصد آنها یعنی ۲۰۰ میلیارد عدد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه ۹۰ تریلیون ایمیل فرستاده می‌شود.
۴- نبرد اینترنت و تلویزیون: ۵۹ درصد آمرکایی‌ها به طور همزمان در هنگام دیدن تلویزیون از اینترنت هم استفاده می‌کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اینترنت بیش از تلویزیون، وقت آزاد مردم را به خود جلب می‌کند.
۵- اینترنت در زندگی نوجوان‌ها: نوجوان‌ها در آمریکا، هر هفته ۳۱ ساعت آنلاین هستند. که ۳٫۵ ساعتش را صرف چت می‌کنند. ۲ ساعتش را صرف دیدن ویدئوهای یوتیوب می‌کنند. ۲ ساعتش را صرف تماشای ویدئوهای مستهجن آنلاین می‌کنند. ۱٫۵ ساعت را در سایت‌هایی می‌گذرانند که توصیه‌های تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری می کند. بیشتر از یک ساعت را در سایت‌ها جراحی زیبایی و پلاستیک می‌گذارنند و ۳۵ دقیقه هم نکات مربوط به کاهش وزن و رژیم غذایی را در وب‌سایت‌های مربوطه مطالعه می‌کنند.
در مقام مقایسه، آنها تنها ۴ ساعت را صرف انجام تکالیف تحصیلی می‌کنند!
۶- در اینترتت ۲۳۴ میلیون سایت و ۱۲۶ میلیون وبلاگ وجود دارد.
۷- حدود ۳۰ درصد آمریکایی‌ها،۶ درصد بریتانیایی‌ها، ۵ درصد ژاپنی‌ها، ۴ درصد برزیلی‌ها و کانادیی‌ها وبلاگ‌نویسی می‌کنند. ۵۱ دصد وبلاگ‌نویس‌ها زن و ۴۹ درصد آنها مرد هستند. ۵۳ درصد وبلاگ‌نویس‌ها بین ۲۱ تا ۳۵ سال سن دارند و ۲۰ درصدشان کمتر از بیست سال سن دارند.
۸- هر ثانیه بیش از ۲۸ هزار نفر کاربر اینترنت، مشغول مشاهده مختوای نامناسب ویدئویی هستند.
۹- اینترنت موبایلی: ۷۰ درصد کاربران اینترنت موبایلی، تنها زمانی که بیرون از منزل هستند، از اینترنت موبایلی استفاده نمی‌کنند، آنها در داخل منزل هم به از اینترنت موبایلی بهره می‌برند. ۸۷ درصد کاربران اینترنت موبایلی، بیش از یک بار در روز به اینترنت متصل می‌شوند و البته ۵۰ درصد کاربران هم بیش از ۵ بار در روز از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند. ۸۱ درصد کاربران در هر نوبت اتصال به اینترنت موبایل، بیش از ۱۵ دقیقه وب‌گردی می‌کنند. ۶۰ درصد کاربران هم به منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.
۱۰- چرا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند؟!
۱۶ درصد برای سرگرمی، ۱۰ درصد برای رسیدن به انواع و اقسام اطلاعات، ۱۳ درصد برای مقاصد اقتصادی و مدیریت امورات مالی و بانکی، ۳۴ درصد برای استفاده از سرویس‌های پیش‌پرداخت و ۵ درصد برای گیم و خرید.
۱۱- توییتر: توییتر ۱۰۵ میلیون کاربر دارد.
فیس‌بوک بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
تخمین زده می‌شود که یوتیوب بین ۱۲۰ تا ۱۲۴ میلیون کاربر داشته باشد که معادل یک سوم کل جمعیت آمریکاست.
۱۲- هر دقیقه، از شش میلیون صفحه فیس‌بوک بازدید می‌شود که معالدل ۳۷٫۴ تریلیون مرور صفحه در سال می‌شود.
هر ماه ۲٫۵ میلیارد عکس در فیس‌بوک آپلود می‌شود.
۱۳- هر ماه، کاربران اینترنت ۱۲٫۲ میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند. فقط در آمریکا، به تنهایی، در هر ماه ۹۲۴ میلیون ویدئو در سایت hulu مشاهده می‌شود.
۱۴- هر روز ۵۰ میلیون توییت انحام می‌شود. در سال ۲۰۰۷، تعداد توییت‌ها روزانه تنها ۵هزار تا بود، در سال ۲۰۰۸، این عدد به ۳۰۰ هزار و در سال ۲۰۰۹ به ۲٫۴ میلیون رسید.
امروزه در هر ثانیه ۶۰۰ توییت انجام می‌شود!

 

 

برهنه ات می کنند تا بهتر شکسته شوی,
نترس گردوی کوچک!
آنچه سیاه می شود روی تو نیست،دست آنهاست.
پر از بغضم ........شانه ات ساعتی چند رفیق ؟
 

 

 

 

نويسنده: Amir تاريخ: شنبه 21 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سفر به دنیای مجازی در آینده. اینترنت در سال 2020

اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده ‌است. ریشه این شبکه عظیم جهانی به دهه ۱۹۶۰ بازمی‌گردد که آژانس‌های نظامی ایالات متحده آمریکا روی پروژه‌های تحقیقاتی برای ساخت شبکه‌ای مستحکم، توزیع شده و باتحمل خطا سرمایه‌گذاری کردند.
وابسته شدن تمامی فعالیت‌های بشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی کوتاه، حکایت از آغاز یک دوران تاریخی نوین در عرصه‌های گوناگون علوم، فناوری و به خصوص در نحوه تفکر انسان دارد. شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت و انجام خواهد داد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت تبدیل شده ‌است. می‌توان گفت هیچ چیزی در دنیای امروز به اندازه اینترنت پیشرفت نداشته و دارای چنین نفوذی در زندگی بشر نبوده است. در ادامه قصد داریم شما را با نکته‌هایی جالب در مورد اینترنت در سال2020 آشنا کنیم:
افزایش چشمگیر تعداد کاربران
جمعیت فعلی جهان 7/6 میلیارد نفر است. 8/1 میلیارد نفر از این تعداد را کاربران اینترنتی تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این رقم در سال 2020 به 5 میلیارد نفر برسد.
گسترش پوشش جغرافیایی
در سال 2020 اینترنت از لحاظ جغرافیایی به نقاط پراکنده‌تری از دنیا خواهد رسید و تقریبا همه کشورها به‌طور چشمگیری از این فناوری استفاده می‌کنند.
به دلیل این استفاده وسیع، اینترنت پشتیبانی از زبان‌های دیگر و الفباهای بیشتری را در بر خواهد گرفت.
ورود شبکه
امروزه از اینترنت برای اتصال رایانه‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود.
در حال حاضر 575 رایانه میزبان در این شبکه جهانی وجود دارند. با توجه به پیشرفت‌های روز افزون در دنیای فناوری پیش‌بینی می‌شود که اینترنت بستری برای ایجاد شبکه و اتصال اشیایی غیر از رایانه را نیز فراهم کند.
انتظار می‌رود در آینده میلیارد‌ها سنسور در ساختمان‌ها و پل‌ها وجود داشته باشند که به اینترنت وصل شوند.
انتقال اطلاعات با حجم زیاد
در سال۲۰۲۰ اینترنت قادر خواهد بود اطلاعاتی با حجم اگزابایتی (یک میلیارد گیگابایت) یا شاید زتابایتی(1024 اگزابایت) انتقال دهد. انتظار می‌رود تا آن زمان ترافیک اینترنتی به ماهانه 44 اگزابایت یعنی دو برابر مقدار امروز برسد.
همگانی شدن اینترنت بی‌سیم
اینترنت به سمت استفاده از فناوری بی‌سیم (wireless) پیش می‌رود. در سه ماه دوم سال 2009، شمار مشترکانی که از فناوری‌های شبکه‌سازی اطلاعاتی با سرعت بالا مانند G3 و وایمکس استفاده می‌کردند 257میلیون نفر بوده است که انتظار می‌رود تا سال 2014 این تعداد به 5/2 بیلیون نفر برسد.
گمان‌ها حاکی از آن است که همه اتصالات اینترنت در سال ۲۰۲۰ از طریق شبکه‌های بی‌سیم صورت گیرد.
به کارگیری وسیع محاسبات ابری
خدمات بیشتری در این سال در زمره محاسبات ابری (cloud computing) قرار خواهند گرفت. محاسبه ابری، قابلیت محاسبه شبکه‌ای است که باعث کاهش هزینه‌ها، بالا رفتن مقیاس‌ها، بهبود سرعت انجام کارها و دستیابی به بهترین عملکرد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2015 محاسبه ابری، 4/45 بیلیون دلار درآمدزایی خواهد کرد.
کاهش مصرف انرژی
امروزه 3/5 درصد مصرف انرژی دنیا به اینترنت اختصاص می‌یابد. در آینده میزان مصرف انرژی اینترنت بسیار کمتر از مقدار کنونی خواهد بود.
مدیریت خودکار شبکه
از بزرگ‌ترین ضعف‌های اینترنت کنونی فقدان روش‌های مدیریت شبکه است. انتظار می‌رود در آینده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت شبکه به صورت خودکار انجام شود.
نیاز نداشتن به ارتباطات دائمی
امروزه برای ارسال یا دریافت اطلاعات از طریق اینترنت به اتصالات پیوسته و همیشگی نیاز است در حالی که محققان به دنبال یافتن روش‌های ارتباطی هستند که با مقاومت در برابر تاخیرها اطلاعات را از کاربری به کاربر دیگر، خصوصا کاربران سیار انتقال دهند.
افزایش تعداد هکرها
در آینده، اینترنت هکرهای بیشتری را جلب خواهد کرد. تا سال 2020 هکرهای بیشتری به اینترنت آسیب خواهند زد چرا که زیرساخت‌های بیشتری مانند شبکه الکتریکی آنلاین وجود خواهد داشت
.

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام دوستام امیدوارم حالتون خوب باشه . از این که به وبلاگه من اومدید ازتون ممنونم . امیدورام که لحظات خوبی رو در این وبلاگ سپری کنید . یه دنیا از همتون ممنون . نظر یادتون نره ها !!!!!!

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to artemiya.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com